آرشیو آذر ماه 1398

مطالب خبري و سرگرمي

فضيلت خواندن دعاي عهد

۱۱۰ بازديد

صبح ها سعي كن اين دعا «دعاي عهد» را بخواني چون در سرنوشت (عاقبت به خيري) دخالت دارد.دعاي عهد


دعاي عهد يكي از دعاهاي شيعيان دوازده امامي است. در مفاتيح الجنان نقل شده است:«هر كس چهل صبح اين دعا را را بخواند از ياران امام دوازدهم شيعيان خواهد بود و اگر پيش از ظهور بميرد، خداوند او را از قبرش بيرون آورد (رجعت مي كند) تا به خدمت وي درآيد.» زمان فضيلت خواندن دعاي عهد پس از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب است.
"و صبح به لحاظ فقهي از طلوع فجر صادق تا طلوع خورشيد محسوب مي شود. ولي عرفاً تا يكي دو ساعت از بر آمدن آفتاب را هم شامل مي شود."
عالمان رباني به پيروي از اين حديث، خواندن اين دعا را در سيره عبادي خود قرار داده اند و هر صبح جزء تعقيبات دائمي نماز صبح آنهاست.
چنان چه حضرت امام خميني (ره) اين گونه بودند و در اواخر عمر شريفشان به يكي از نزديكانشان مرتب مي فرمودند:« صبح ها سعي كن اين دعا «دعاي عهد» را بخواني چون در سرنوشت (عاقبت به خيري) دخالت دارد.

دعا اگر با اخلاص خوانده شود مؤثر است، ولى براى نتيجه مطلوب بهتر است دعاى عهد امام زمان(ع) را مطابق با دستورات و آدابى كه در مفاتيح الجنان بعد از دعاي ندبه ذكر شده انجام دهيد. عدد و ترتيب هائي كه در دعاها مطرح شده خواص و آثاري دارد كه براي نتيجه گيري مطلوب بايد رعايت شود نظير اين كه پزشك به شما مي گويد اين دارو ها را ساعت هاي فلان و اين مقدار و اين مقدار مرتب مصرف كن پيداست كه رعايت مقدار دارو و ساعت صرف دارو در بهبودي شما نقش دارد.
بنابراين بهتر است مرتب باشد ولي اگر نذر نكرده باشد كه چهل روز پي در پي انجام دهد وقفه دو روز اگر از روي اختيار نباشد مضر نيست و رعايت زمان يعني بعد از نماز صبح و شروع اول روز بهتر است چون مي گويند كه امروز و همه روزها عهد و عقد و بيعتي با شما مي بندم شروع روز مناسب تر است. از حضرت صادق (ع ) نقل شده كه هر كس چهل صباح دعاي ((عهد)) را بخواند از ياوران حضرت مهدي محسوب مي شود, (مفاتيح الجنان ). از جمله آداب انتظار ، خواندن دعاي عهد در بامداد هر روز است.
حضرت امام صادق مي فرمايند : هركس چهل صباح اين عهد را بخواند از ياوران قائم ما باشد و اگر پيش از ظهور آن حضرت بميرد او را از گور بيرون آورند و در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالي به هركلمه از حسنه او را كرامت فرمايد و هزار گناه از او محو كند. دعا نوعي راز و نياز و نياز خصوصي است كه به انسان قدردعا اگر با اخلاص خوانده شود مؤثر است، ولى براى نتيجه مطلوب بهتر است دعاى عهد امام زمان(ع) را مطابق با دستورات و آدابى كه در مفاتيح الجنان بعد از دعاي ندبه ذكر شده انجام دهيد.
امروزه هم به صورت علمي ثابت شده است كه يكي از راه هاي پيدا كردن و تقويت حس اعتماد به نفس ، دعا كردن در دفع بلايا و به وجود آمدن فرصت در زندگي انسان ها نقش اساسي دارد. خواندن دعاي عهد به سفارش بزرگان و ائمه اظهار ( ع ) بوده و يكي از راه هاي خودسازي و پالايش روح ، جستجو و شناخت رمز و راز گران بهاي دين و عباد ت است و پاسخ دهي مناسب و به موقع به نيازهاي معنوي اش را اصلي ترين علت دعا كردن عنوان مي كند.
براي آشنايي با فضيلت, كيفيت و آداب دعاي عهد به مفاتيج الجنان بعد از دعاي ندبه مراجعه نماييد. دعاي شريف عهد در بردارنده اموري است كه تداوم بر آن و رعايت محتوي آن سبب حفظ دين ايمان و استحكام عقيده در عصر غيبت مي شود. از جمله اموري كه در دعا آمده عهد و پيمان و بيعتي است كه خواننده دعا با امام عصر (عج) برقرار مي كند تجديد پيمان و تأكيد روزانه بر اين كه من همواره با شمايم و هيچ گاه از شما جدا نمي شوم و بر عقيده ام استوارم اين تجديد عهد انگيزه مهمي براي حفظ عقيده در انسان ايجاد مي كند.
انتظار و آمادگي براي ظهور امام عصر(ع) براي ظهور امام عصر(ع) درخواست تسريع ظهور و تسهيل اسباب فرج از خداوند درخواست استواري قدم حتي بعد از عصر ظهور -و مطالب ديگرف امور مهمي هستند كه در دعاي عهد بر آن تأكيد شده است چه ثوابي و چه اجر و اثري بيشتر از اين كه انسان عقيده اش محفوظ باشد- كارهايش درست باشد و منتظر منجي و اقامه كننده عدل و داد و برطرف كننده ظلم و ظلالت.
اگر كسي چهل صباح دعا عهد را بخواند و فوت كند خداوند او را از قبر بيرون مي آورد تا در خدمت آن حضرت باشد و به هر كلمه هزار حسنه عنايت مي كند و هزار گناه از او محو مي كند.كسي كه اين خواسته ها را هر روز در دعا مطرح مي كند حتما سعي مي كنند خودش را جوري بسازد كه امامش مي خواهد و بديهي است كه رضايت امام عصر از انسان بالاترين اجر و پاداش است. بنابراين خواندن اين دعا كه سيره سلف صالح بوده آثار و فوائد مهمي دارد و فائده مهم آن حفظ عقايد و پاكي عمل انسان است كه بالاترين ثمره است.
دعا اگر با اخلاص خوانده شود هر موقع خوانده شود مؤثر است، ولى براى نتيجه مطلوب بهتر است دعاى عهد امام زمان(ع) را مطابق با دستورات و آدابى كه در مفاتيح الجنان بعد از دعاي ندبه ذكر شده انجام دهيد. عدد و ترتيب هائي كه در دعاها مطرح شده خواص و آثاري دارد كه براي نتيجه گيري مطلوب بايد رعايت شود نظير اين كه پزشك به شما مي گويد اين دارو ها را ساعت هاي فلان و اين مقدار و اين مقدار مرتب مصرف كن پيداست كه رعايت مقدار دارو و ساعت صرف دارو در بهبودي شما نقش دارد. بنابراين بهتر است مرتب باشد ولي اگر نذر نكرده باشد كه چهل روز پي در پي انجام دهد وقفه دو روز اگر از روي اختيار نباشد مضر نيست و رعايت زمان يعني بعد از نماز صبح و شروع اول روز بهتر است چون مي گويند كه امروز و همه روزها عهد و عقد و بيعتي با شما مي بندم شروع روز مناسب تر است.

فريت بار

۱۰۸ بازديد

فريت بار چيست

افرداي كه قصد مهاجرت به كشور هاي ديگر را دارند و نياز دارند كه لوازم منزل خود را نيز همراه خود ببرند مي بايد اين لوازم را به يكي از روش هايي زميني، دريايي و يا هوايي به كشور مقصد ارسال نمايند.
هنگاميكه مشتري اين بار را كه ماهيت غير تجاري دارد را به صورت هوايي ارسال مي كند به آن فريت بار ميگويند
معمولا بارهاي فريت شده 4 روز پس از ارسال به مقصد خود ميرسند البته اين را هم بايد در نظر داشت كشور مقصد و همينطور تفاوت ايرلاين حمل كننده بار ممكن است اين مدت زمان را دچار تغييرات كند.
مسافران محترم بايد در نظر داشته باشند براي ارسال فريت مي بايست حد اقل 2 هفته قبل با يكي از شركت هاي كارگو براي بازديد و بسته بندي لوازم تماس حاصل كرد تا بار شما به موقع در كشور مقصد به دست شما برسد فاكتور هاي زيادي براي انتخاب روش ارسال بار بايد مد نظر قرار داد. بار هايي بيشتر توسط فريت بار ارسال ميشود كه يكي از شرايط زير را دار باشد

  • سرعت ارسال بار براي مسافر مهم باشد
  • بار خرده ريز باشد و فضاي زيادي را اشغال نكند
  • مسير هوايي از مسير هاي ديگر براي كشور مقصد امن تر و قابل دسترس تر باشد
در صورت نياز به اطلاعات بيشتر اينجا را مطالعه فرماييد

 

كارگو چيست

اين روش بيشتر براي تجار، شركت ها يا وارد كنندگان محصولات مورد استفاده قرار ميگيرد. در اين روش بار حمل شده همواره ماهيت تجاري داشته و مي بايست داراي بارنامه باشد
ارسال كالاهاي تجاري معمولا توسط روش هوايي صورت ميگيرد و بارها با امنيت كامل به شركت مقصد فرستاده ميشود
البته اين را نيز بايد در نظر داشت بار هاي تجاري بزرگ معمولا با پروازهاي تجاري ارسال ميشود و كارگو تنها بخش كوچكي از حمل و نقل تجاري را شامل مي شود.

ارسال بار زميني چگونه است

ابار زميني نيز يكي از راه حل هايي است كه براي اراسال لوازم منزل و بار به كشورهاي خارجي مورد استفاده مسافران قرار ميگيرد.اين نوع ارسال بيشتر زماني مورد توجه قرار ميگيرد كه بار مسافر زياد باشد و شامل كالاهاي بزرگي همچون يخچال ، ماشين لباسشوئي و ساير لوازم بزرگ مثل كمد و ميز باشد.
در اين نوع ارسال سايز و وزن لوازم در هزينه ارسال دخيل نيست زيرا شما هزينه اجاره كاميون حمل بار را ميدهيد و كالاهايي كه در ان چيده ميشود در هزينه جايي ندارد
ارسال زميني براي كشور هايي استفاده ميشود كه راه زميني امن و همينطور مقرون به صرفه اي بين دو كشور وجود داشته باشد. زمان ارسال بار براي كشورهاي مختلف متفاوت است
حمل و نقل زميني زماني استفاده ميشود كه

  • سرعت ارسال بار براي مسافر مهم نباشد
  • حجم بار زياد باشد
  • مسير زميني امن و قابل دسترس باشد
در صورت نياز به اطلاعات بيشتر اينجا را مطالعه فرماييد

ارسال بار دريايي چگونه است

ارسال بار دريايي يكي از مقرون به صرفه ترين نوع ارسال بار مي باشد.البته اين نوع ارسال بيشتر برا كشور هاي دور كه مسير آبي با كشور ما دارند انجام ميشود.
معمولا ارسال بار به كشورهايي همچون آمريكا، كانادا و استراليا به اين روش صورت مي پذيرد.بايد در نظر داشت ارسال بار توسط اين روش مدت زمان بيشتري نسبت به روش هاي ديگر براي رسيدن به مقصد به طول خواهد كشيد
حمل و نقل زميني زماني استفاده ميشود كه

  • سرعت ارسال بار براي مسافر مهم نباشد
  • حجم بار زياد باشد
  • مسير دريايي امن بين دو كشور وجود داشته باشد
  • هزينه ارسال براي مشتري حائز اهميت باشد